Yazar 9:12 am Gelişine Yazılar, Marka-Reklam

Twitter’ın Yeniden Markalaşması

Visited 383 times, 1 visit(s) today

Elon Musk, Twitter’ı X’e dönüştürme sürecini başlattı. Web sitesinin köşesindeki logo değişti. Ardından X.com web sitesi Twitter.com’a yönlendirildi. 

Elon Musk, Twitter’ı X’e dönüştürme sürecini başlattı. Web sitesinin köşesindeki logo değişti. Ardından X.com web sitesi Twitter.com’a yönlendirildi.

X logosu, mobil uygulama simgelerindeki kuşun yerini aldı. Güncellemenin ardından uzun süredir kullandığı sloganını da yeniledi.

CMI’nin baş strateji danışmanı Robert Rose, bu haftaki CMI Haberleri videosunda Twitter’ın X’e dönüşümünün B2B pazarlamacılara neler öğretebileceğini açıklıyor.

Bu yeniden markalaşma, kullanıcıların genelde olumsuz tepkilerine yol açtı ve aslında bu durum  bir şirkete yeni bir kimlik kazandırmanın zorluklarını gözler önüne serdi.
Elon tarafından kasıtlı olarak yapılmış olabilir veya sadece dikkatsizce olmuş olabilir, ancak Twitter’ın veya daha doğrusu X’in yeniden markalaşması, kötü tasarımın ötesinde daha büyük potansiyel sorunları görmemizi sağladı.
Markalaştıktan sonra o marka artık sadece sizin değildir. Satın aldıktan sonra yaptığı her hamlede tepki çeken bir adamdan bahsediyoruz. Şirkete geldiği ilk günü düşününce ve sonrasında aldığı her kararda kullanıcıların tepkilerini incelediğimizde, aslında sadece markaya değil, hayatımıza ilk girdiği günlerdeki kendi kişisel markasına da zarar veren bir milyarder görüyoruz.

Şirketin destek ekibine (eğer hâlâ varsa) kimse bilgi vermekle uğraşmamış gibi görünüyor, çünkü X’in yardım bölümü hâlâ Twitter adını ve mavi kuşu kullanarak nasıl tweet atılacağı, retweet yapılacağı ve hatta tweet’lerin nasıl çevrelere yönlendirileceği gibi talimatları içeriyor. Bu talimatların görsellerinde henüz bir değişikilik yapılmamış durumda.

Twitter’ın yeniden markalaşması bir hikaye anlatıyor

Değişim zordur. İçeriklerin, arayüzlerin ve ambalajların tamamını değiştirmek büyük bir işlemdir. Tüketiciler genellikle sahiplendikleri markalardaki bu değişikliklere karşı çıkarlar. Robert’ın belirttiği gibi, “Bir yeniden markalaşma aslında sıfırdan başlamak anlamına gelir. Muhtemelen her pazarlama ekibinin karşılaşacağı en zorlu proje olabilir.”

 

Neredeyse tüm eski şirketlerin yeniden markalaşması, bir kriz nedeniyle gerçekleşir – daha güçlü olan şirketin satın almasıyla iki şirketin daha güçlü olanına dönüştüğü bir birleşme, markanın kendisini uzaklaştırması gereken bir felaket veya yeni bir görünüm ve his gerektiren bir ürün ayrımı gibi nedenlerle gerçekleşir.

“Bu X yeniden markalaşmasının temelinde Elon’un satın alması olabilir. Ancak daha güçlü bir marka kimliği seçmek yerine belirsiz veya daha zayıf bir marka seçti,” şeklinde değerlendiren pek çok isim var.

İsim değiştirme, satın alma sürecinden bu yana  halk tarafından eleştirilen platformun kendi yarattığı olumsuz imajı pekiştiriyor.

“Yeni ürünler, bankacılık, ses, video, mesajlaşma ve hatta mal ve hizmetler gibi bir dizi yeniliğe gidildiğinde şirketi yeniden markalaştırma fırsatı olabilirdi. Hiç yenilik olmadan yapılan bu hamleyle saydığım fırsatlar da kaçtı. (Bu adamın sağı solu belli olmaz, tekrar bir değişiklik yapabilir)

Belki de, sadece Elon ve X ekibi bu yeniden markalaşma sürecini kasıtlı olarak tartışma yaratmak için planladı, böylece insanlar bu konuda konuşurken veya medyada yer alırken dikkatlerini çektiler. Instagramın hamlesinin üzerine yapılan bu değişiklik, gündemi o sularda değiştirmiş gibi gösteriyor. Bu, nispeten anlamsız bir isim değişikliği için insanların konuşmasını veya tanıtım yapmasını sağlamak için akıllıca bir strateji olabilir mi?

Robert, X’in içinde bulunduğu bağlamı göz önünde bulundurarak, bu durumun ne olursa olsun istediğini yapan birinin yaklaşımı olduğunu söylüyor. Elon kendi yolunu kendisi çiziyor. Yaptıklarıyla her zaman günedemde kalmayı başarıyor ve sonuçlarıyla da pazarlama dünyasına yeni şeyler katabiliyor.

.

Visited 383 times, 1 visit(s) today
Close Search Window
Close